Sider

26.8.13

vi er kommet til Bogota
den blå rygsæk og jeg og det er meget godt. Bare lige hurtigt er jeg hverken blevet truet overfaldet bestjålet eller noget andet ubehageligt jeg har faktisk slet ikke følt mig utryg på noget tidspunkt men jeg er måske også meget passepåagtig jeg går bestemt ikke ud når det er mørkt jeg går kun på gader hvor jeg kan se der er andre og jeg har mest bevæget mig rundt i den historiske bydel som så heldigvis også er meget smuk. Kameraet ligger låst inde på hotellet og har slet ikke været med ude at se byen og det er der egentlig også noget spændende i, ikke at tage billeder hele tiden for at huske i stedet for står jeg stille og kigger og det kan måske se lidt mærkeligt ud at jeg stopper op midt ude på gaden for at kunne kigge op mod bjergene og den hvide kirke og de mørke skyer eller ned mod plazaen og kirketårnet dernede og de farvestrålende huse. Jeg har været på en del museer i går var det bedst museo del oro det var med guldsmykker guldfigurer alt muligt guld og keramik alt sådan noget meget meget spændende og smukt noget fra før spanierne kom og smadrede det hele. Så jeg lærte lidt om jaguarshamaner og menneskeofringer og et verdenssyn hvor alt og alle har sjæl og ånd. Der var masser af mennesker ude i går og nyde søndagen der var gøglere og musikere og mad og ting og sager og demonstranter og militær og lamaer og en lille bitte smule sol. To ting mangler Bogota og det er godt vejr og smilende mennesker. Men måske er det også fordi jeg kommer lige fra LA hvor der var så mange der bare snakkede til mig og smilede og især de hjemløse fik jeg snakket med. Jeg bliver i Bogota på ukendt tid for jeg skal lige samle mod til mig før jeg tager videre.