Sider

25.4.17

jeg står i printerkø på Uni og det er som at være inde i kuplen i botanisk have bare dobbelt så varmt. Måske tre gange så varmt. Jeg drikker kaffe fordi en palæstinenser engang kom med te til os da vi var ved at grave en brønd uden for hebron. Jeg forstod ikke hvorfor han ikke kom med isterninger men varme drikke skulle være bedst i varmen. Så nu smelter jeg i mine sorte cowboybukser som jeg har på for det har man her. Der tænker jeg at det ville være bedre med en form for ørkendragt som palæstinenseren havde på eller helt hvidt løst tøj som cogierne og de andre indianerstammer herfra bruger. Jeg drikker også kaffe fordi jeg stod op klokken seks for at lave et resume af Augustins Guds Stad bog 22. Det skulle have været afleverer for en uge siden. Men tid er ikke bare tid. I forgårs befandt jeg mig i et noget venligere klima sammen med mor og far. Vi så blandt en havdinosaurs skellet og et muisca observatorium. For der hvor bjergene og Villa de leyba og Santa Sofia osv er i dag var der engang hav. Senere var der muiscaer, observatoriet var vidst tre- firetusind år gammelt.